Wudang i Luleå

Roland Fransson heter jag och är sedan 2010 stolt elev under min mästare Jakob Isaksson, 16:e generationens lärljunge inom Xuan Wu Pai. Redan 2008 började jag träna under Jakob och det är en resa som tagit mig till kunskaper jag aldrig kunde ana.
 
Jag lär alltså ut Wudang Gong Fu i Luleå på det sätt som jag själv lärt och lär mig. Via traditionell träning såsom den förs vidare av Jakobs mästare Tang Li Long Laoshi, 15:e generations lärljunge inom Xuan Wu Pai och en av Wudang-bergets fem drakar med uppdrag att bevara och föra kunskapen vidare.
 
Till mig i Luleå kommer elever från olika platser i norr och Västerbotten. Lektioner planeras in utifrån möjligheter och önskemål. Sedan sker den faktiska träningen på hemorten eller i min studio för den som kan.
 
 
Kontakta mig gärna för att få veta hur just du kan komma igång med din träning.
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LULEÅ

WUDANG TAIJI QUAN & QIGONG

RSS 2.0